İlk dalışlar hiç bir zaman unutulmaz, o sessiz dünya ya kattığımız kabarcık sesleri, suyun altında gördüklerimizin aklımıza kazınması için yardımcı olacaktır. Benim ilk dalışı Çeşme’ de gerçekleşti ve çok güzel hatıralarla tekrar dönmek üzere Çeşmeye veda ederek İstanbul’ a geldik.

İstanbul’ a geldiğimizde hemen yaptığım dalışları insanlara anlatmaya ve yeni dalışlar için para biriktirmeye başladım. Biz dalışa gitmeden öncesinde başkanımız İbrahim Halil Bildirici yeni arkadaşlar için kurs açılacağını ve bunun için okulda bir toplantı yapacağımızı söyledi. Yeni kişiler, yeni dalışlar demekti ve bu yüzden standın kurulması için bende yardımcı olmak istedim.

Standımızı kurdum ve yeni üyelerimizin kayıtlarını aldık ve toplantı günümüz geldiğinde aldığımız kayıtların bir kısmını (büyük bir kısmının) gelmediğini gördük. Ama gelenler için kursumuzu açtık ve eğitimlere başladık. Bu sırada büyük bir gizlilikle başkanımız dalış yeri için görüşmelere başlamış bile.

Eğitimler bittiğinde başkanımız bize dalış yapacağımız yerin Kaş olduğunu söyledi ve hepimiz çok sevindik. Ben biraz daha fazla sevinmiş olabilirim, Kaş ile ilgili okuduğum yazılarda su altının çok zengin olduğunu öğrenmiştim. Bu bizim için harika bir dalış olacaktı.

6 Haziran akşam 18:00 civarında Kaş için okuldan hareket ettik. Yalnız bir eksik vardı; başkanımız yanımızda yoktu. Bu bizi biraz üzmüş olsa da, görevlendirilme yapıldığı için her hangi bir sorun olmadan dalışlarımızı yapıp gelecektik. Görevlendirmeye göre; otel ve otobüsten Ekin Okay geri kalan işlerden ben sorumluydum. Bunu sorumluluklarımızı da yerine getirdik.

7 Haziranda Kaş’ a ulaştığımızda Kaş’ a otobüsle gidilebilecek en uzun yoldan ve en fazla sürede gittiğimiz için ekipmanlarımızı alıp direk tekneye geçmek zorunda kaldık. Geç kalmamızın sebebi ne yazık ki, yolu bilmeyen şoförlerimiz.

Tekneye bindiğimizde ilk gözüme çarpan şeyin tertip ve düzendi. Tekne büyük olsa da eğer tertip ve düzen yoksa dalış sizin için bir işkenceye dönüşebilir.

Güvercin Adası

Eğitim alacak arkadaşların fazla olmasından dolayı dalış planlamaların onlara uygun olacak şekilde yapılmıştı. Bu sebepten ilk olarak eğitim dalışları için uygun olan yerlerden biri olan Güvercin Ada’ ya gittik.

Log Book Kaydı
Dalış Süresi 35 dakika
Derinlik 23 metre
Dalış Yeri Güvercin Ada (Kaş)
Buddy Herman DILDIL
Eğitmen – Dalış Lideri Cüneyt ÇAKIN (627977)

Yapılan dalışta bize eşlik eden balıklar sayesinde gerçekten çok güzel eğlendik. Dalışların ardından denizin biraz kabarmasıyla birlikte eğitim dalışlarına devam edeceğimiz yer olarak Hidayet Koyunu seçtik ve teknemizin yönünü oraya doğru çevirdik. Gittiğim yerin aynı zamanda “Uluburun Arkeolojik Alanı” olması heyecanımıza heyecan kattı. Bir batık görecektik.

Teknemiz yoluna devam ederken, eğitmenimiz Cüneyt Çakın bize Uluburun Batığı hakkında bilinmesi gereken bilgileri aktarmaya başladı. Göreceğimiz batığın bir replika olduğunu yani orjinaline sadık kalınarak yapılan bir kopyası olduğunu ve orjinal gemini Bodrum Müzesinde sergilendiğini söyledi. Biraz hevesim kırıldı ama yine de batık batıktır mantığıyla devam ettim.

Hidayet Koyu

Havanın bozmasından dolayı sığınıp ilk günün ikinci dalış eğitimlerimize devam edebilmek için geldiğimiz yerde su çok güzeldi ama havanın biraz kapatmasından dolayı suyun içerisine girdiğimizde biraz karanlık olduğu için batığa doğru gidemedik. Ama batıktan etrafa saçılmış olan Anforaları görmek bile bana yetmişti.

Log Book Kaydı
Dalış Süresi 30 dakika
Derinlik 20 metre
Dalış Yeri Hidayet Koyu (Kaş)
Buddy Herman DILDIL
Eğitmen – Dalış Lideri Cüneyt ÇAKIN (627977)

İlk gün dalışlarımızı bitirmiştik ve artık yemek yeme vaktimiz gelmişti. Yemek için limanın hemen yanındaki bir lokantayla görüştük ve sınırsız mezeyle güzel bir balık ziyafeti çekebileceğimiz bir fiyata anlaştık. Yemeklerimizi yedikten hocamızında katkılarıyla hayatımın ilk şampanyasını BUSAK için patlatmış oldum.

Yemek sonrasında bazı arkadaşlarımız eğlenmek için bara giderken ben ve bir kaç kişi Türkiye’ nin maçını izlemek için nargile içebileceğimiz bir yere geçtik. Maçımızı izleyip nargilemizi içtikten sonra yavaş yavaş ben ve buddy’ im odamıza dinlenmek için geçtik. Otele doğru yürürken eğitmenlerimizden Selda Serpin Sarpkaya yarın dalacağımız noktanın aklımızdan hiç çıkmayacağını ve hatta dalış için tekrar tekrar isteyeceğimiz bir nokta olacağını söylemesi yarın bizi ne kadar güzel dalışların beklediğinin habercisiydi.